tiistai 11. maaliskuuta 2014

Mielikuvituksellisia asuja ja karkkia






Penkkareita eli penkinpainajaisia vietettiin Parkanon lukiossa 13.2.2014. Penkkarit on ihana ja hauska perinne, joka on säilynyt jo pitkään – toivottavasti se ei koskaan lopukaan. Monelle abille penkkarit on tärkeä osa lukion viimeistä vuotta, viimeinen hetki irrotella ennen lukuloman alkua.  

Abit ennen kuorma-autoajelua

Penkinpainajaisia on vietetty suunnilleen yhtä kauan kuin ylioppilaskirjoituksiakin, joskin viettotavat ovat hieman muuttuneet. Nykyään penkkarit koostuvat kuorma-autoajelusta ja lukion viimeisellä luokalla olevat heittelevät karkkia ja ovat pukeutuneen erilaisiin asuihin. Seuraavana päivänä, jolloin lukion kakkosluokkalaisista on tullut koulunsa vanhimpia, kakkoset viettävät vanhojenpäivää. 

Perinteinen pulpetinpoltto

Teksti ja kuvat Julia Jokela


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti