Penkkareita eli
penkinpainajaisia vietettiin Parkanon lukiossa 13.2.2014. Penkkarit on ihana ja
hauska perinne, joka on säilynyt jo pitkään – toivottavasti se ei koskaan
lopukaan. Monelle abille penkkarit on tärkeä osa lukion viimeistä vuotta,
viimeinen hetki irrotella ennen lukuloman alkua.
![]() |
| Abit ennen kuorma-autoajelua |
Penkinpainajaisia on
vietetty suunnilleen yhtä kauan kuin ylioppilaskirjoituksiakin, joskin
viettotavat ovat hieman muuttuneet. Nykyään penkkarit koostuvat kuorma-autoajelusta ja lukion viimeisellä luokalla olevat heittelevät karkkia ja ovat
pukeutuneen erilaisiin asuihin. Seuraavana päivänä, jolloin lukion kakkosluokkalaisista
on tullut koulunsa vanhimpia, kakkoset viettävät vanhojenpäivää.
![]() |
| Perinteinen pulpetinpoltto |
Teksti ja kuvat Julia Jokela



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti