torstai 21. toukokuuta 2015

Oodi keväälle


Auringon kimaltelevassa kultavalossa välkkyvät vedet,
ne ovat karistaneet yltään jääpeittonsa.
Kohti taivaita nousevat nuoret puunversot,
lävitse menneen vuoden kuolleiden lehtien ja ruohojen.
Puiden oksat kannattelevat miljoonia pieniä avautuvia silmuja, jotka
kohta puhkeevat väriloistoonsa:
tuhansiin vihreisiin sävyihin,
toivottaen maasta ulos työntyvät kukat tervetulleiksi.

Vain muutamina öinä pitkän vuodenkierron aikana
saamme tuntea viileät keväiset yöt,
niiden poskiamme hyväilevät tuulet,
jotka idästä tänne puhaltavat.
Ja juuri, kun tunnemme kylmyyden meidät ympäröivän,
uskomme näkevämme pilkahduksen tähtitaivaasta,
AURINKO NOUSEE
ja tuhoaa kylmän ja pimeyden
levittäen valoonsa kaukaisimpaan länteen;
ajaen taas kerran pois kuoleman valtakunnan,
ilmoittaen uuden ajan alkavaksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti