torstai 24. huhtikuuta 2014

Pienet ja itsenäiset lukiot saattavat jäädä historiaan, kirjoittaa Savon Sanomat




Julia Jokela
 
Pienet lukiot ovat katoamassa kokonaan, sillä opetus- ja kulttuuriministeriössä suunnitellaan lukio-opetuksen keskittämistä yli 500 oppilaan yksiköihin. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että alle 500 oppilaan lukiot liitettäisiin osaksi suurempia lukioita, mutta niitä ei välttämättä lakkautettaisi.

Tämän seurauksena moni pieni ja keskikokoinen paikkakunta menettäisi lukionsa itsenäisyyden. Ministeriö kertoo, että oppilasmäärä ei kuitenkaan välttämättä olisi ratkaiseva kriteeri. Jos suunnitelmaa noudatetaan, lukiokoulutuksen järjestäjien määrä laskisi nykyisestä 285:stä 170–190:een. Muutoksen olisi tarkoitus tulla voimaan vuonna 2017.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti